tisdag 23 januari 2007

Ung & Kåt vs Killar & Tjejer


Vilken av dessa skulle du vilja läsa?


Inte ofta jag inte känner igen dem när de kommer i pocket, men denna kunde jag bara inte placera... men efter lite om och men insåg jag att det var samma bok båda skrivna avMarvin Burgess men att de valt att ge den en helt ny titel... Visserligen var varken det gamla eller det nya omslaget särskilt snyggt men att ändra titeln till något som egentligen inte säger något om boken gör mig tveksam... då borde man på något sätt ha tänkt efter före... Dock tycker jag att de kunde behållt den engelska titeln Doing it för vilken titeln den än får så handlar den nästan uteslutet om relationer och sex så någon kommer ju bli besviken oavsett... När de ändå var igång kunde de behållt det amerikanska omslaget också, det var ju så fint och inte alls smaklöst som det första och tråkigt som det andra...


Och boken då, hur var den? Jag tyckte riktigt om den, kanske för att den inte var så sötsliskig som de flesta andra ungdomsromaner med samma tema, för att den kändes äkta och för att det faktiskt ÄR så där rörigt på riktigt med killar, tjejer och att göra DET...

Inga kommentarer: