söndag 22 juli 2007

Lite som jag - Pia Juul

"Kära mamma, Vi kommer aldrig komma överrens. Jag vet att du vill mig väl, men jag vill inte att du lägger dig i mer. du måste låta mig vara ifred, och du ska inte försöka hitta någon av oss.

Kära hälsningar Ella"
Hennes mamma säger att hennes mormor är död, i skolan sitter hon inte längre bredvid sin bästa vän och varför kysste hon Simon som hon inte ens gillar? Men så kommer de konstiga breven, ett efter ett, bilderna på mormor och ett litet barn, och varför hittar hon hennes nummer, man kan väl inte ha en telefon om man är död?

En mycket märklig historia som någonstans skapar fler frågetecken än vad de egentligen ger svar på, jag vet inte om det känns trovärdigt eller så är det bara jag som vill ha svar på mina frågor...

Inga kommentarer: