tisdag 14 augusti 2007

Blendas beskännelser - Anita Eklund Lykull

"Jag tror du ska försöka på Heavy is Hot sa expediten, som nog var i min ålder. Hon såg medlidsamt på mig sådär som smala normala tjejer brukar se på mig. Heavy is Hot... jävla tantaffär. Deras bikinisar liknar något mellan skottsäkra västar och fallskärmar. Jag vill ha något läckert ju. Något litet... något gulligt... På vägen ut snodde jag en flaska shampoo i sminkavdeleningen. Någon tröst skulle jag ha efter förudmjukelsen."

Blenda har precis gått ut gymnasiet men har ingen aning vad hon vill göra efteråt. Alla vägar verkar stängda för en sån som hon, hennes 114 kg gör ju sitt till och hennes kärlek till mat gör ingenting bättre. Men under sommaren då hon jobbar på pizzeria får hon både inspiration och mod att göra något åt det. Hon är inte flickan som blir smal över en natt hon finner inte drömprinsen men hon hittar sig själv, det hon är bra på och hon lyckas!

En ganska rolig och märklig historia om Blenda, hennes vänner och hennes udda familj. Mest märkligt är nog att trots att hon faktiskt lyckas så känns det inte alls overkligt. Lite skönt att inte hollywood har lyckats genomsyra allting, det här är inget vanligt highschool-bok!

En drake stiger bara i motvind!

Inga kommentarer: