lördag 8 september 2007

Gossip Girl - Cecily von Ziegesar

Den dagen som Serena kom tillbaka blev ingenting sig likt för Blair längre, trots att hon varit hennes absolut bästa vän så kändes det som en evighet låg mellan dem och innerst inne ville hon nog inte att hon skulle ha kommit tillbaka. Hur skulle hon någonsin kunna mäta sig med Serena, som var smartare, snyggare och så där oemotståndligt charmig som bara hon kunde vara? Nej, bäst var nog att låtsas som om ingenting hänt, som att livet gått vidare utan henne.

När jag först fick boken undrade jag vilka ytliga människor som tyckte om den men jag ska vara ärlig, jag är uppenbarligen en av dem. Så när veckans tema var chiclit tänkte jag att jag får väl ge den en chans. Och nu i efterhand så hade jag klart haft med dem på min lista, de är lite som Confessions of Georgia Nicholsons bara att de har mycket mer pengar och är många gånger elakare!

2. Ni vet att ni älskar mig, 3. Allt och lite till, 4. För det är jag värd


5. Det som passar mig, 6. Leva livet här och nu, 7. Ingen gör det bättre

8. Fiender i vått och torrt (Utk. 14 sep. 07), 9. Bara i din fantasi (Utk. 15 nov. 07), 10. Would I lie to you (Inget svenskt utgivningsdatum fastställt)


11. Don't you forget about me (Inget svenskt utgivningsdatum fastställt), + It had to be you; Gossip Girl Prequel (Utk 2 okt. 07 UK)

Inga kommentarer: