tisdag 11 december 2007

Bokfemma - Årets sämsta böcker!

Jag har ju inte varit särskilt aktiv på något sätt här de senaste veckorna det har verkligen gjort att jag har haft mer tid att fundera över de senaste bokfemmorna vilka årets sämsta böcker har varit i år och ska jag vara ärlig känns det inte som om något jättesvårt val. Jag gillade dem ju inte då och jag känner ingen förnyad glöd nu heller så här kommer årets sämsta böcker!

1. Ge svar på tal - Anders Mathlein
Jag tyckte verkligen inte om den här boken, det kändes som en handbok till att bli en sämre människa och det känns inte som om världen behöver den här typen av böcker!

2. Önska dig vad du vill - Jakob Arjouni
Trodde verkligen att jag skulle tycka om den här med noveller från Berlin men den var verkligen helt intetsägande och inte ens den röda tråden var något att ha, mycket stor besvikelse!

3. Privat mejlkorrespondens - Carolina Gynning, Alex Schulman
Att det här skulle vara någon djup bok hade jag inga förhopningar men ändå så var den verkligen helt innehållslös, 176 tomma sidor, helt otroligt att man ens bryr sig om att trycka den!

4. De andra - Gull Åkerblom
Jag fullkomligt älskade de tidigare böckerna om gudagåvorna, men ibland blir det bara för mycket, en person kan inte rädda hela världen och en person kan inte göra allting jämnt, dessutom kan den inte sluta så, jag blir helt förtvivlad när jag tänker på det!

5.Kvinnan som var som en fyr - Viveca Lärn
Som tidigare så hade jag inte mycket övers för denna boken och min förhoppning är att hon inte skriver något lika illa igen!




Inga kommentarer: