måndag 14 januari 2008

Bokfemma - Senaste Böcker

Äntligen är det ny bokfemma hos Malin!

Denna veckan är temat senaste, något som man kan tolka lite som man vill, jag har valt att lista de böcker jag senast varit i kontakt med. Dock känns det ganska meningslöst att lista de senaste lästa böckerna eftersom de ändå kommer dyka upp här förr eller senare så här kommer mina senaste:

Senaste boken jag har fått: A secret Rage - Charlaine Harris
Det är verkligen så sällan som jag får böcker, så de är verkligen lätträknade men tillsammans med en chockrosa solfjäder i dess rätta bemärkelse så var det den perfekta presenten för vem vill inte ligga på en divan, och dekatend läsa lite underbar fantsy?

Senaste påbörjade bok: Harry Potter und der Stein der Wiesen - JK Rowling
Började faktiskt på en ny talbok idag, upptäckte att jag inte längre hade kvar Läckberg på min Archos så det fick bli lite tysk Harry Potter under dagens powerwalk istället. Något jag inte alls hade något emot, blev förvånad av hur mycket jag faktiskt kunde tillgodogöra mig!

Senaste boken på min önskelista: Tintentod - Cornelia Funke
Ända sen jag såg den i München i somras har jag velat läsa den och de senaste dagarna har bara min önskan blivit större och större men eftersom det verkar vara helt omöjligt att få tag i den så får jag väl försöka att lugna mig lite. Men att jag inte tog med den hem när jag hade den så när är helt ofattbart!

Senaste boken jag har gett bort: Vinterns söta - Lisa Eisenman Frisk, Monica Eisenman
Det måste verkligen vara den perfekta presenten, egentligen ville jag haft något annat. något mer personligt än en bok. Men ett hem utan böcker är inget hem så det fick bli Eisenmans underbara vinterbok och nu går vi bara och väntar på att den nya ska komma, den med chockrosa linnerygg!

Senaste inköpta boken: The Roýal Treatment - Mary Janice Davidson
Det är otroligt nog inte särskilt ofta som jag köper böcker nu förtiden, kanske för att jag blir överöst med böcker från andra håll eller så är det för att de som jag vill ha så sällan finns i handeln. Strax innan jul blev det i alla fall ett gäng med chickflick för mig fantsy närmare bestämt, blev så glad när jag insåg att min favoritförfattare hade gjort en hel hög med serier som jag måste missat!

1. A Secret Rage 2. Harry Potter und der Stein der Wiesen 3. Tintentod 4. Vinterns söta 5. A Royal Treatment

Nu är det din tur! Vilken är din topp 5 av senaste?

1 kommentar:

*Malin* sa...

Häftigt att läsa Harry Potter på tyska! Nu var det länge sen jag kom i kontakt med tyska så jag undrar hur mkt jag hade förstått av boken? Fast det hjälper nog en hel del att man läst den tidigare på svenska.