måndag 10 mars 2008

Death Note vol 4: Love - Tsugumi Obha (2006)

I fjärde delen om Light utforskar han mer och mer vem som äger den andra noteboken. En ung flicka som verkar kunna göra vad som helst för att få vara i hans närhet. Och vi får också veta vad som faktiskt kan döda en dödsgud, samtidigt som L håller ett vakande öga på allt som Light gör och det är inte snällt att dejta andra än sin flickvän!

Berättelsen blir bara konstigare och konstigare, hela tiden gör Light helt urbotade korkade saker som får en att börja fundera. L ringade in honom lite för snabbt i serien men sen är han väl också en översmart komissarie och hela serien kanske tar en vändning som jag ännu inte ser, hoppas kan man alltid, jag gillar att bli överraskad!

Dock verkar ingen veta när de ska komma på svenska, det fanns ju utgivningsdatum för de allra första nu i början av februari men nu när Mangismo lagt ner sin utgivning så verkar det som om Svenska egmont ska ge ut alla titlarna, det informerar i alla fall SF-bokhandeln. Men ingen verkar veta NÄR de ska komma, antar att man satsar på fortsatt utgivning av redan befintliga serier så vi får väl vänta på Death Note, tills dess får jag väl trösta mig med att de faktiskt finns på ett bibliotek nära mig!

Death Note Vol. 5: Whiteout (2006), Death Note Vol. 6: Give-and-Take (2006), Death Note Vol. 7: Zero (2006), Death Note Vol. 8: Target (2006)

Death Note Vol. 9: Contact (2007), Death Note Vol. 10: Deletion (2008), Death Note Vol. 11: Kindred Spirit (2007), Death Note Vol. 12: Finis (2007)

Death Note: Vol. 13; How to read Death Note (Utkommer på engelska 7 Juli 2008)

Inga kommentarer: