måndag 19 maj 2008

Harry Potter und der Halbblutprinz (2006)


Sjätte året börjar för Harry Potter, Voldemort är tillbaka och till och med trolldomsministeriet inser att nu är det allvar. Näst sista året för Harry och hans vänner, Dumbledore är allt oftare borta från skolan och Malfoy har ett märkligt uppdrag att utföra. Ska Harry lista ut vad det är innan det är försent, och kommer verkligen Dumbledore ha tid att undervisa honom som han lovat och vems är egentligen den märkliga trolldrycksboken?

Har knappt hunnit läsa något alls den senaste tiden förutom till min kommande tenta, förvånasvärt ändå att jag redan har tagit mig igenom den näst sista Harry Potter-boken. Känns nästan lite sorgligt att det snart är slut, för det här är verkligen bara en upptrappning inför slutet, och tyvärr märks det tydligt då det händer alldeles för lite för att hålla spänningen uppe. Sen att slutet är det mest sorgligaste jag varit med om gör inte saken bättre men jag håller fast vid att:


1. Harry Potter und der Stein der Weisen 2. Harry Potter und die Kammer der Schrekens 3. Harry Potter und der Gefangen von Askabahn


4. Harry Potter und der Feuerkelch 5. Harry Potter und der Order des Phönix 6. Harry Potter und der Halbblutprinz 7. Harry Potter und die Heligtümer des Todes.

Inga kommentarer: