onsdag 3 september 2008

Sista sommaren med dig - Anna Brashares (2008)

Alice och hennes Reily syster har så länge de kan minnas alltid spenderat sommaren tillsammans i familjens hus på Fire Island utanför New York och i år är inget undantag. Granne med dem bor Paul som varit Reilys bästa vän sen barnsben. Men något har förändrats mellan honom och Alice finns något som är mer än vänskap men hur ska de kunna förklara för Reily hur de känner för varandra och kommer deras relation verkligen att hålla när sommaren lider mot sitt slut?

Jag läser verkligen så lite riktiga romaner att detta känns mer som ett undantag och hade det inte varit för att det var Brashares så hade jag nog stått över. Den var ganska långsam och det tog ett bra tag innan den verkligen kom igång och det kändes som om det var alldels för mycket drama för min smak oh jag minna faktiskt varför jag inte brukar läsa den här typen av böcker. Så tyvärr, trots att jag verkligen älskade Systrar i jeans så kan jag faktiskt leva utan den här boken.

Inga kommentarer: